קץ עידן האיסור? טראמפ צפוי להתיר לגליזציה בכל ארה”ב

נשיא ארה”ב הודיע שיתמוך כנראה בהצעת חוק חדשה שתתיר לכל מדינות ארה”ב לאשר לגליזציה בשטחן. 9 מדינות בארה”ב כבר אישרו שוק קנאביס חוקי אך החוק הפדרלי קובע עדיין איסור מוחלט.

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע (שישי) כי הוא צפוי לתמוך בהצעת חוק חדשה שתשים למעשה סוף לעידן האיסור על קנאביס בארה”ב, שהחל לפני כ-90 שנה.

הצעת החוק החדשה, המקודמת על ידי שתי המפלגות, תתיר לכל מדינה להסדיר בשטחה את שוק הקנאביס באופן שלם, כולל הקמת מפעלים, חנויות והתרת גידול ביתי ושימוש עצמי – כל זאת ללא חשש מתביעות ופשיטות של ה-DEA.

את הדברים – המנוגדים לעמדתו של שר המשפטים שלו, ג’ף סשנס, הנאבק בתומכי הלגליזציה – אמר טראמפ עם עלייתו למטוס בדרכו לפסגת מדינות ה-G7 (ארגון המדינות המתועשות) שנערכת בקנדה, שם אישר ביום חמישי הסנאט לגליזציה מלאה שצפויה להיכנס לתוקפה עד ספטמבר.

כשנשאל על ידי כתבים בנוגע להצעת החוק, השיב טראמפ כי הוא תומך בעמדתו של הסנאטור קורי גרדנר מקולורדו, ממקדמי החוק החדש ומי שהתעמת בנושא זה עם סשנס.

“אני יודע בדיוק מה הוא עושה,” אמר טראמפ. “אנחנו בוחנים את זה, אבל אני כנראה אתמוך בזה, כן”.

כזכור גרדנר כבר עידכן לפני מספר שבועות כי הנשיא אישר לו באופן אישי שיתמוך בחוק, אך כעת זו הפעם הראשונה בה טראמפ אומר זאת בקולו.

מאז שנת 2012 אישרו 9 מדינות בארה”ב הסדרה של שוק הקנאביס באופן חוקי בדומה לאלכוהול – 8 מהן (וושינגטון, קולורדו, אלסקה, אורגון, מיין מסצ’וסטס, נבדה, קליפורניה) עשו זאת לאחר הצבעה במשאל עם, ואחת, ורמונט, אישרה זאת בשנה שעברה לראשונה בהחלטה ממשלתית.

כדי לאפשר למדינות לקיים שוק קנאביס חוקי ללא התערבות ה-DEA, חתם הנשיא הקודם ברק אובמה על ‘מסמך קול’ (Cole Memo), המנחה את המשטרה הפדרלית שלא לאכוף את החוק במדינות שאישרו לגליזציה.

למרות ההיתר לנהל שוק קנאביס, הבנקים – הכפופים לחוק הפדרלי – מסרבים לאפשר לעסקי הקנאביס החוקיים במדינותיהן לנהל חשבונות בבנק, כך שכולם מתנהלים במזומן בלבד, מה שמהווה בעיה קשה עבורם.

הסרת האיסור הפדרלי על ידי הנשיא תאפשר התנהלות מול הבנקים ותבטל למעשה לראשונה את חוקי ההפללה ההיסטוריים על קנאביס בארה”ב – המדינה שהובילה את המלחמה בסמים בכלל ובקנאביס בפרט.

השפעה משמעותית נוספת של מהלך זה היא היתר ראשון למדענים לבצע מחקרים על קנאביס, דבר שיקדם גם את תעשיית הקנאביס הרפואי.

“כמו שאמר לי הנשיא בשיחה שלי איתו, אנחנו כבר לא יכולים לחזור אחורה, אפשר ללכת רק קדימה,” אמר גרדנר. “הקטשופ לא הולך להיכנס חזרה לבקבוק כמו שאומרים”.

בפועל הצעת החוק החדשה תשנה מספר סעיפים מהותיים בחוק הפדרלי כך שמדינות בארה”ב תוכלנה להקים שווקי קנאביס חוקיים במודלים שונים של לגליזציה שיעמדו בתנאים.

בנוסף החוק החדש, אם יאושר, יחריג את כל גידולי ה’המפ’ מחוקי הקנאביס, כלומר צמחי קנאביס שמכילים פחות מ-0.2% THC לא יחשבו כלל לסם וייסחרו בדיוק כמו כל תוצר חקלאי אחר.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר